INION talk s Kristýnou Milskou: Karlovy Vary jako nová svatební metropole

Ráchel Hladká
June 13, 2025

„Kdybych nezaložila firmu, tak mám už v zimě venku letní muškáty.“ Takhle popisuje své začátky Kristýna Milská – inspirativní žena, která během rodičovské dovolené nastartovala vlastní svatební agenturu, dnes organizuje exkluzivní svatby v Česku i v zahraničí a nově stojí za vůbec první kampaní, která představuje Karlovy Vary jako svatební destinaci světové úrovně.

Proč podnikat na mateřské?

Kristýna nezakládala firmu s plánem dobýt svět. Prostě cítila vnitřní potřebu tvořit a rozhodla se tomu dát prostor. „Myslím si, že ženy by měly začít podnikat na mateřské. Máte zázemí. Máte jistotu. Můžete pomalu zkoušet, co vám dává smysl.“ Sama začínala opatrně. První klientky přicházely na základě doporučení, většina komunikace probíhala online, a pracovní schůzky si plánovala tak, aby stihla i uspávání dětí.

Byl to způsob, jak si zachovat vlastní identitu. „Myslím si, že je to pro ty maminky strašně skvělý – že si můžou odskočit na tu schůzku, mít něco svého, co je naplňuje,“ říká. Mateřství se podle ní nemusí vylučovat s profesním růstem, naopak – může se stát silnou motivací a zdrojem odvahy do začátků.

Podnikání v časech covidu: zkouška i příležitost

Do rozjezdu podnikání přišel covid. Mnoho svateb se zrušilo nebo přesunulo, Kristýna ale nezpanikařila. Přizpůsobila se – a učila se. Vzdělávala se, hledala inspiraci a investovala čas do vztahů s dodavateli a klienty.

„Já jsem věděla, že jestli to má někdy vyjít, tak teď. Protože když zvládnu covid, zvládnu cokoliv.“ A to se potvrdilo. Dnes za sebou má desítky svateb, spolupráce s top dodavateli z Česka i zahraničí a renomé, které jí otevřelo dveře i ke kampani, která tu ještě nebyla!

Destination weddings po česku: proč právě Karlovy Vary?

Sama pendluje mezi Prahou a Karlovými Vary. V Praze má zkušenost s klientelou ze zahraničí – USA, Asie, Blízkého východu. A tak ji napadlo: Proč by se tyto destination weddings (svatby v zahraničí) nemohly konat i ve Varech?

„Do Prahy klienti jezdí hlavně kvůli historickým lokacím. Protože něco tak nádherného oni doma nemají. A pak kvůli ceně. Pro ně je to pořád výrazně levnější než doma. Navíc to spojí s dovolenou – jsou tu klidně čtyři dny, poznávají město, užívají si to.“ To by přece šlo i u nás!

Kristýna tedy přišla s návrhem na kampaň. Oslovila Infocentrum Karlovy Vary – a zrodil se ambiciózní projekt, který propaguje město jako exkluzivní svatební destinaci. „Nestačí říct, že tady máme krásné místo. My musíme ukázat, co tady můžou prožít. Musí to cítit, vidět, zažít.“

Kampaň, která mění pohled na Karlovy Vary

Projekt je postaven na třech sezónních editoriálech (jaro, léto, podzim) a desítkách doprovodných videí a focení. Zapojují se top dodavatelé z celé republiky i místní firmy. „Mám třeba fotografa z New Yorku, kameramana, který natáčí v Paříži, ale spolupracuju i se salonem Emílie nebo studenty z místní střední školy. A to je pro mě důležité – kombinace světového přesahu a lokálního zapojení.“

Kampaň chce oslovit klientelu z Německa i dalších zemí. „Cílíme na lidi, kteří chtějí svatbu ve velkém stylu – kolonáda, pětihvězdičkový hotel, zážitek. A věříme, že Vary jim to můžou nabídnout.“

Toskánsko, Indie, Mcely: Když svatby přerůstají hranice

Kristýna dnes organizuje svatby nejen v Karlových Varech a Praze, ale i v Itálii. „Třeba svatba uprostřed toskánských vinic, kde jsme museli ladit každý detail s italským dodavatelem – to je výzva, ale taky neskutečný zážitek. A hlavně emoce.“ Emoce jsou pro Kristýnu klíčové. „Moje práce je o emocích. A taky o tom, že musím být vždycky připravená – i když prší nebo nevěsta pláče.“

Krizové momenty? Těch je spousta

Kristýna nezastírá, že podnikání v oblasti svateb není vždycky růžové. „Měla jsem třeba catering, kde po obřadu odešel hlavní člověk a personál nestíhal. Tak jsem šla a opékala řízky. Protože hosté nesmí nic poznat. Všechno musím zachránit s úsměvem.“

I počasí je výzva. „Byla jsem v devátém měsíci a celý den pršelo. Ale my jsme přehodili harmonogram a klienti byli spokojení. Je potřeba být styčný důstojník, který všechno vyřeší.“

Práce na sobě je klíč

Co by poradila začínajícím podnikatelům v Karlovarském kraji? „Nevzdat to po prvním neúspěchu. Pořád na sobě pracovat. I já se učím. Loni jsem požádala nejlepší wedding plannerku v republice, aby mě mentorovala. Protože když chceš být šéfkuchař, musíš jít vařit do michelinské restaurace.“

Sledujte Kristýnu na Instagramu nebo Facebooku, ať vám neuniknou výsledky kampaně! 

Chcete se o Kristýně a jejím příběhu dozvědět víc? Pusťte si nový díl podcastu INION talk na Spotify nebo na našem YouTube kanále!

Share this post
podcast